Alweer twee weken hier - Reisverslag uit Verona, Italië van jolinde - WaarBenJij.nu Alweer twee weken hier - Reisverslag uit Verona, Italië van jolinde - WaarBenJij.nu

Alweer twee weken hier

Blijf op de hoogte en volg jolinde

13 Juli 2015 | Italië, Verona

Buongiorno tutti!

Morgen om 8.30 ben ik alweer twee weken in Verona. Dus ik dacht het is maar weer eens tijd voor een update.

Twee weken geleden ben ik erg hartelijk ontvangen door het gezin waar ik verblijf, alles is me uitgelegd en we zijn die middag meteen het centrum even in gegaan, zodat ik daar ook een beetje een beeld bij zou krijgen en daarnaast zodat we naar de vvv konden om wat folders te halen van activiteiten. Daar bleek een pas te zijn waarmee je in Verona in 48 uur de meeste bezienswaardigheden gratis in kan, moet je natuurlijk wel voor die pas betalen, maar omdat dat makkelijk uit kan heb ik deze pas gekregen. Ik heb deze pas alleen nog niet gebruik en dit omdat de afgelopen weekenden gewoon weg te warm was om de hele dag in de stad rond te lopen. Maar goed ik ben hier nog wel even, dus er komt vast een iets koeler weekend waar in ik de pas ga gebruiken.

De tweede dag dat ik hier was hebben we even een tour in de buurt van hun appartement gedaan zodat ik hier ook weet waar alles is. Gelukkig is alles dichtbij en makkelijk te vinden. Die middag zijn we naar het Gardameer gegaan om te zwemmen, want het was hier, net als in Nederland toen, erg warm. Gedurende de eerste 4 dagen was alleen het jongste meisje (Ludovica) er, de andere twee ( Ruben en Clarissa) waren nog op vakantie met hun vader. Ludovica moest de eerste paar dagen erg aan mij wennen, dan was ik wel leuk, dan was ik niet leuk, wel, niet, wel, niet en ga zo maar door, maar inmiddels heeft ze besloten dat ik toch wel leuk ben.

De rest van die week heb ik verder niks bijzonders gedaan, het was voornamelijk wennen aan de mensen en aan het weer haha. De eerste zondag dat ik er was ben ik voor het eerst alleen het centrum in gegaan, wat nog al wat was met de bus en de bushaltes enz. maar uiteindelijk ben ik gekomen waar ik wilde zijn dus dat was prima. Ik heb wat rond gelopen en foto’s gemaakt.

Afgelopen maandag heb ik voor het eerst opgepast, dit ging op zich prima, maar wanneer Ludovica moe wordt rond 1 á 2 uur s middags dan wil ze alleen nog maar haar moeder, dus dan huilt ze voor de voordeur tot dat Jessica (de moeder) thuis komt.

Toen ook de Ruben en Clarissa hier waren werd het oppassen wel iets makkelijker, omdat ze met elkaar spelen en ook Ludovica vermaken.
Het enige lastige is dat er toch een taalbarrière is met de kinderen. Clarissa spreekt wel wat Engels, maar dat is ook nog erg minimaal en Ruben spreekt bijna geen Engels en Ludovica spreekt nog geeneens goed Italiaans. Maar goed met wat Engels, wat Italiaanse woorden ( waar ik er inmiddels al heel wat van bij geleerd heb) en wat gebaren komen we er elke keer wel uit. Maar ik moet wel zeggen dat mijn tijd hier voor mijn Engels geen verbetering zal zijn, gezien ik vaak ook voor de ouders mijn zinnen moet vereenvoudigen zodat ze het wel begrijpen. Maar goed het is lastig, maar niet zozeer vervelend.

Afgelopen week heb ik met de kinderen ook een bezoekje gebracht aan de bibliotheek in het centrum, wat voor mij ook erg fijn was omdat ik maar 1 boek mee genomen heb en ik nu Engelse boeken kan lenen. Toen we naar de bibliotheek toe liepen vanaf de bushalte, kwamen we langs ‘het huis van Juliet’, niet dat ik veel kon zien want er stonden maar een paar mensen voor -_-. Ik heb daarom besloten dat als ik dat plein wil bekijken ik dat maar ‘s ochtends om 8 uur moet doen, want ik ga daar niet staan dringen om daar maar een kijkje te kunnen nemen.

Ik ben elke middag vanaf ongeveer 2 uur vrij en mag dan doen wat ik wil. Ik ben daarom afgelopen week nog maar een keer het centrum in gegaan om nu de andere dingen van de stad te zien die ik de eerste keer nog niet gezien had en omdat het de nacht daarvoor geregend had was de temperatuur nu ook een stuk aangenamer. Maar helaas voorspelden ze voor afgelopen zaterdag alweer 35 graden in Verona, dus heb ik besloten te vluchten naar Venetië, waar het maar 30 graden zou worden. Vanuit Verona ben je met de trein binnen een uur en twintig minuten in Venetië, dus dat was prima te doen. Daar aangekomen dacht ik dat het misschien handig was om een plattegrond van Venetië te kopen, dit heb ik gedaan, maar zodra ik deze plattegrond opende wist ik direct dat ik hem niet ging gebruiken, zoveel straatjes die over kriskras lopen en ik hoef niet alle ‘bezienswaardigheden’ te zien, dus ik besloot maar gewoon de gaan lopen en straatjes in te duiken, ik zou de kaart wel weer eens bekijken als ik terug wilde naar het station. Wat uiteindelijk ook niet nodig bleek te zijn, dus ik heb een plattegrond gekocht voor niks. Ik heb eerst op de hoofd eilanden rond gelopen, hier kun je met bruggen van eiland naar eiland komen, maar er zijn ook nog enkele andere eilanden waar je alleen kunt komen door een bootbus te nemen. En omdat een gondelvaart van een half uur 80 euro kost, heb ik maar besloten op de bootbus te springen, om zo toch nog even op het water te zijn. Het eerste eiland wat ik bezocht was niks bijzonders, dus toen heb ik na 10 minuten maar weer een andere bootbus genomen naar Murano. Op Murano wordt Venetiaans glas geblazen, hier heb ik dus mijn ogen uitgekeken in de winkels waar ze glazen spullen verkopen. Alles was mooi, maar ook zo ongeveer alles was ongelofelijk duur, voor 6 normale drink glazen betaal je zo 90 euro. Maar goed het was wel leuk om te zien en ik heb me hier nog wel even vermaakt. Hierna ben ik weer op een bootbus gestapt die me bij het station afgezet heeft en ik weer een trein naar Verona kon nemen.
Ik heb tijdens mijn wandeling op de hoofdeilanden geprobeerd om San Marco te vinden, dit is mislukt, ik heb in een cirkel gelopen en daarna heb ik het dus ook maar opgegeven om de bordjes te volgen, maar een van de bootbussen waar ik op zat stopte ook bij het San Marco plein en toen was ik allang blij dat ik het niet gevonden had. Er waren zoveel mensen daar, dat was niet leuk meer. Ik was blij dat ik gewoon wat straatjes in gedoken ben en rond gelopen heb, want hierdoor liep ik juist in de straten waar maar weinig mensen waren, heerlijk!

Gisteren heb ik met het gezin Gardaland bezocht, dit is een pretpark op een half uurtje rijden vanaf hun huis. Dit was een goede tijdsbesteding voor een zondag, maar het was een beetje jammer dat je in veel achtbanen niet langer mocht zijn dan 1.90… Maar goed er waren gelukkig ook genoeg andere dingen te zien, dus ik heb me ook prima vermaakt.

Vandaag zijn de kinderen bij hun oma’s en beide ouders aan het werk en daarom heb ik tijd om dit te schrijven. Er staat voor komende week nog niks op te planning, behalve de verjaardag van Ludovica. Maar ik ben wel van plan om ook nog Florence, Milaan en wellicht Rome te bezoeken. Nu ik hier toch ben, kan ik ook maar beter zoveel mogelijk proberen te bekijken.

Dit was het voor nu, ik ga mezelf zo maar eens een ijsje zoeken, want het kwik is inmiddels alweer gestegen tot 34 graden.
Ciao!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Verona

jolinde

Actief sinds 17 April 2015
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 1486

Voorgaande reizen:

30 Juni 2015 - 15 Augustus 2015

Au pair in Verona

Landen bezocht: