Koffer weer gepakt - Reisverslag uit Verona, Italië van jolinde - WaarBenJij.nu Koffer weer gepakt - Reisverslag uit Verona, Italië van jolinde - WaarBenJij.nu

Koffer weer gepakt

Blijf op de hoogte en volg jolinde

20 Juli 2015 | Italië, Verona

Vandaag is de dag dat ik mijn koffer weer gepakt heb. Morgenochtend vroeg vlieg ik weer terug naar Nederland. Helaas...

Ik zal even uitleggen waarom, in de eerste twee en een halve week dat ik opgepast heb begon het jongste meisje (2 jaar) elke keer, op een gegeven moment, te huilen om haar moeder. Ze staat dan voor de voordeur en zal daar niet vandaan komen voordat haar moeder thuis is. Niks wat ik of haar broer en zus doen helpt. Dus wat er voor zorgde dat ik elke keer hun moeder moest bellen en zij moest dan vervolgens eerder thuis komen van haar werk. We hoopten dat het beter zou zijn als de andere twee kinderen er ook waren, maar dit maakte geen verschil helaas. Maar goed die moeder kan niet doorgaan met constant eerder van haar werk naar huis komen en brengt nu de jongste steeds onder bij haar oma. Dan zijn de andere twee kinderen er nog wel, maar die zijn de helft van de tijd bij hun vader/oma. Dus dat zou betekenen dat ik twee dagen in de week wat te doen zou hebben. Dit kan gewoon niet uit en vond ik zelf ook geen goed idee. Daarom hebben we in overleg besloten dat het beter zou zijn dat ik naar huis ga.
Iets wat ik erg jammer vind, maar wel goed begrijp en voor mij astma ook een stuk beter is, gezien het hier constant 35+ graden is en mijn longen dat niet heel erg kunnen waarderen helaas haha.

Nadat we dit besloten hebben ben ik vrijdag en zaterdag de stad in gegaan om alle bezienswaardigheden in Verona te gaan bekijken. Ik had alles wel al gezien van de buiten kant, maar ben nu daadwerkelijk de musea,kerken en theaters gaan bezoeken. Hier heb ik me twee dagen mee vermaakt, ook al was het 38 graden. Maar gelukkig ben ik inmiddels wel een beetje aan de warmte gewend. Dat wordt morgen nog wat als ik weer in Nederland ben, want het zal zo'n 15 graden kouder zijn dan hier.
Ook wilde ik nog graag naar een opera gaan in de Arena, dus dat heb ik gisteravond gedaan. Ze hebben korting voor 'jeugd' onder de 30, dus een kaartje waarbij je op de originele stenen, waar jaren en jaren geleden mensen zaten/stonden om gladiatoren aan te moedigen, zit kost dan 22 euro. Prima te doen dus. De opera begon om 21.00 uur en toen was het nog zo'n 34 graden en de stenen waren nog een stukje warmer, want deze waren de hele dag lekker opgewarmd door de zon.
Ik zat gelukkig helemaal bovenaan, waardoor ik een rugsteun had, als je lager zat kon je niet met je rug tegen de steen achter je leunen, omdat daar de voeten van andere mensen zijn. En dat is iets wat ik geen 3 uren volgehouden had. Voor de opera begon kwamen er Duitse mensen naast mij zitten, een vrouw en haar twee dochters van tussen de 16 en 20 jaar. Dit bleek erg gezellig te zijn, we hebben van te voren en in de pauzes veel gepraat in het Engels, want mijn Duits is erg slecht haha. En ik mocht zo nu en dan hun verrekijkertje lenen, zodat ik ook de kostuums en gezichtsuitdrukkingen wat beter kon zien. Na afloop hebben we ook even contact gegevens uitgewisseld, dus we zullen ook als we weer thuis zijn nog wel wat contact hebben. Een erg leuke ervaring zo.
Daarnaast was de opera ook erg mooi, en wat een respect voor die mensen, want zoals ik al zei het was nog steeds erg warm en de dansers en zangers hadden allemaal grote/ dikke kostuums aan en ook nog een grote lichten op hun gericht. Dit kan niet erg comfortabel zijn geweest.

Daarnaast heb ik ook nog erg gelachen toen ik daar zat, want natuurlijk het is een opera en als je normaal gesproken naar een opera gaat kleed je je wel netjes, maar hier zaten veel mensen gewoon in hun vakantiekloffie. Nu zag ik twee mensen, een man en een vrouw, die zich wel erg netjes aangekleed hadden. De man had zelfs een compleet pak aan, de grote grap hiervan is dat ze dus ook boven aan op de stenen zaten. Want je kan ook in het midden, een stuk dichterbij het podium, zitten, maar goed hier betaal je dan ook maar een klein beetje(kuchkuch, duurste kaartje 204 euro) meer voor. Het kwam er dus op neer dat deze mensen voor de plek waar ze zaten ontzettend overdressed waren en ik geloof dat ze dat zelf ook door hadden aan hun gezichten te zien haha.

Nog iets wat me erg opgevallen is de afgelopen drie weken, is dat er door mensen ( voornamelijk Italianen) constant dingen aan mij gevraagd worden. Iets wat helemaal prima is, maar ik versta er helemaal niks van. Van alle keren dat er in het Italiaans iets aan mij gevraagd werd, kon ik 1 keer antwoord geven in het Engels, omdat ik door de situatie en één verstaan woord begreep wat hij vroeg. Ik weet niet wat dit was, want volgens mij zie ik er toch niet zo Italiaans uit, maar misschien heb ik toch wat Italiaans bloed geërfd van de Italiaanse prinses waaraan ik gelinkt ben ver ver terug in de stamboom!?

Maar goed dit waren mijn laatste avonturen hier, gelukkig heb ik de dingen die ik het liefste wilde doen, naar Venetië gaan en een opera bekijken, kunnen doen.

Mijn koffer is inmiddels ingepakt, dus ik ga nu nog even wat uitrusten, mijn laptop in mijn tas stoppen en me mentaal voorbereiden op het weer in Nederland.

Ciao en tot snel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Verona

jolinde

Actief sinds 17 April 2015
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 1485

Voorgaande reizen:

30 Juni 2015 - 15 Augustus 2015

Au pair in Verona

Landen bezocht: